Midsommar ute i det gröna.

Hemma på vår gata i stan händer inget under midsommar,  kajpromenaden är nästintill folktom men i tystnaden hörs toner av stråkar, dragspel och glada sångröster.

Vi följer tonerna runt kvarteret och framme i Krokängsparken finner vi en stor skala midsommarfirare som dansar runt midsommarstången.

image

Dottern, svärmor och jag  kastar pil, köper lotter och vinner en hink med godsaker medan killarna håller till på fotbollsplan.

Ett par timmar går fort när man har kul och när barnen var nöjda med firandet åkte vi vidare och hälsade på barnens kusin som är hemma över midsommarhelgen.

image

Fikade med svägerskan och svågern medan hunden sprang runt och tuggade löv, så ingen krans blev det till henne i år.

Barnens kusin följde sedan med oss till Slottsskogen och årets midsommarpicknick med goda vänner.

image

Till tonerna av små grodorna,  räven raskar över isen… njöt vi av godsaker, glada skratt och trevligt sällskap.

Framåt kvällen tog ”bärgsprängarna” över musikunderhållningen ute i det gröna och bjöd på allt från techno till gamla rock godingar.

Fiskmåsarna tog över de picknickplatser som folk lämnade runt om kring oss när de firat klart, så det var full fart kvällen lång i Slottsskogen.

image

En riktigt skön midsommarafton ute i det gröna, barnen sprang runt i det fria,lekte, stojade och sparkade boll mellan varven av besök vid picknickfiltarna.

Nu när barnen börjar friskna till så är det jag som fått ta över stafett pinnen i bacilusk stafetten.

Hög feber i förrgår natt och halsont som följd.

Därav avsaknaden av midsommarmat, ingen ork, matlust eller smak, så en kombination av värktabletter, varmt te, glada barn och goda vänners sällskap håller mig uppe denna midsommar.

Önskar er alla en fortsatt skön midsommar helg.

Postat med WordPress för Android

10 comments on “Midsommar ute i det gröna.

  1. Heeej 🙂 Det var inte igår. Hur har du det? Tappade ju bort en massa fina bloggar när jag bytte dator, och alla har jag inte hittat än. Men här poppade du upp.
    Kramen

  2. Oj vilken nostalgi…jag saknar verkligen Gbg….jag har läst ikapp i din blogg och lite kände jag igen…men oj så mycket nya ställen det har kommit upp i stan….skulle kanske inte känna igen mej….men jo, det är klart..visst skulle jag känna igen mej…men jag flyttade 1983…så du förstår ;))….ha en fortsatt fin helg!!
    Kram bia

    • Ja, stan växer sig stor och även om stadskärnan är den samma så är området runtomkring mycket mer centrala idag och växer ihop med centrala Göteborg.
      Du får komma ner och uppleva Göteborg med nya ögon. ☺
      Kram

  3. Stackars stackars dig. Inte skoj alls. Hoppas du frisknar till snabbt. Här blev det verkligen inget midsommarfirande, men det passar ju oss perfekt. Gabriel är på bättringsvägen och vi njuter av sol och bad. Kram Mia

    • Jag njuter jag med av era härliga bilder.
      Sitter här med en kopp te, närmare värmen än så kommer jag inte, hihi 😉 börjar många bättre men tar det lugnt idag med.kram

Kommentera

