Sommarnatten är underbart vacker.

I över en månad har jag vakat in sommaren,  upplevt sommarnattens alla shiftningar över älven alltid i sällskap av barnen och deras hostattacker.

image

I natt är jag dock ensam ute på balkongen invirad i en filt och med en kopp varmt te i handen.

För visst är det så att när barnen börjar bli friska från förkylningar och hosta så varvar jag ner och Pang så är det jag som tagit över stafettpinnen i förkylningsmaratonvarvet.

En heldag i sängen/soffan och nu en natt på balkongen har gjort susen för kroppen och knoppen .

Det är allt bra skönt med långhelger,  en extra dag att varva ner på och ändå ha en heldag ledig framför oss.

Nu har hostattacken lagt sig för denna gången, vyn över älven har än en gång lugnat ner mig och fått ögonen att börja gå i kors.

Dags för ett par timmars sömn innan dagen tar vid igen.

Önskar er alla en skön söndag.

Sommarnatten är allt helt underbart vacker, när vågorna kluckar mot bryggorna och fiskmåsarna flyger i skyn.

image

Postat med WordPress för Android

9 comments on “Sommarnatten är underbart vacker.

  1. Jo då, jag kan nästan höra fiskmåsarnas skri……..här är det kallt kan jag lova…just nu har vi, 11 grader…burr!! hur ”kallt” är det i Gbg ?….dottern ska snart fara ner till en kompis och stanna ett tag…..funderar nästan på att köra henne ner och stanna ett tag, men så har vi ju fyra katter, så det blir nog inte så ;(……
    Kram bia

    • Det är varmt i solen men iskalla vindar, så skicka med varm tröja. Annars har vi haft ett kanon väder alldeles lagom varmt för utelek.
      Försök att besöka Göteborg, här händer mycket. En stad i ständig förändring ☺kram

  2. Hoppas så innerligt att du mår bättre vännen. Jag älskar också ensamheten i natten, tid att meditera, reflektera och lösa världsproblem. Ibland till och med att ta ut ny färdriktning. Kram Mia

    • Tappat rösten, men inte hoppet 😉 det är den förbannade hostan som är värst.
      Det blir bra tillslut.
      Visst är det nätter som dessa som ger mer energi åt själen än vad en god natts sömn gör. Skönt att vara ledig så nätterna kan spenderas med gott samvete.
      Barnen tar gärna sovmorgon och då hakar jag på. 😀
      Kram

Kommentera

