När jag ser rött!

Whiskeyhes är mitt tillstånd just nu. Andas in och hostar ut ord stötvis.

Jag dra en kofta över bröstet och fryser ändå.

Orkade mig ut en sväng till huset vid havet igår och möttes av en härlig syn vid gaveln till skaparlyan.

Röda läckra vinbär lyste upp den gröna busken.

image

Efter lite trädgårdsfix och bärplock så var jag helt slut.

Finns så mycket jag vill fixa,  hinna med och få somrigt i trädgården nu när sommarlovet är här.

image

Men jag slog mig ner på solsängen istället och lät tankarna flöda fritt, inspireras av omgivningen och byggde upp en planritning i huvudet.

Resten av söndagen var lugn och inte förren sent på kvällen såg jag rött igen.

Denna gången av en helt annan anledning. Mycket kan jag tolerera och hantera men ibland rinner bägaren över och saker måste upp till ytan.

Nu är det ur världen och vi startar en ny vecka med nya utmaningar.

Måndagen blev ännu en hemmadag att kurera förkylningar och vi kokade ihop en vinbärscurd av gårdagens skörd.

image

Gott att äta till plättar eller att ha i tårtfyllningar.

Jag blev så suget på något salt idag så det fick bli ett mellanmål som smälter i munnen då jag har så svårt att svälja.

image

Melon och fetaost är en härlig kombination speciellt under sommarmånaderna.

Postat med WordPress för Android

11 comments on “När jag ser rött!

  1. Näe, nu tycker jag verkligen synd om dej/er. KRYA PÅ ER!!
    Härligt med vinbär!
    Jag tycker också att det är gott med något salt till vattenmelon. När du inte har ont i halsen så prova med salta pinnar till! 🙂

    • Tycker faktiskt synd om mig själv för första gången på länge, någonsin kanske. Nu har jag ögoninflammation på båda ögonen, hostar sönder luftrören och öronen spränger ikapp med högersidan av huvudet,ansiktet. Ärligt talat så har jag inte varit så här trött på mååånga år.
      Det går över men just nu är det kämpigt.
      Älskar saltapinnar så det skall jag prova framöver i kombo med melonen.
      Kram

  2. Här har inte vinbären mognat ännu….jag känner mej helt slut idag också, men inte av någon infektion eller så, utan jag var och städade torpet inför flytten dit…det blir en sen flytt i år…mest p.g.a vädret…inte förrän till veckan…
    Kram bia

    • Vi har haft soligt och gott i Göteborg en lång tid nu, men kalla vindar. Sommaren vill sig inte riktigt i resten av landet. Det kommer. Mysigt ändå med torpet. Snart njuter du av tiden där. Kram

Kommentera

