Bakom mina solglasögon…

Det började i maj och har sedan dess hållt oss i sitt grepp. En efter en har vi seglat ner, legat utslagna för att tillslut resa oss med nya krafter.

image

Ett evigt bollandes med aktiva vs sjuka familjemedlemmar och jag är så tacksam att vi har familjen på nära håll som hoppar in och täcker upp.

Igår kom ögoninflammationen på besök och idag känner jag mig rätt så skygg bakom mina solglasögon och solhatt.

Kan inte ens gå utanför dörren,  ögonen rinner som floder av ljuset innomhus.

Jag blundar och lyssnar på ljudböcker, drömmer mig bort och vet att nu kan det bara bli bättre.

Började i halsen ,flyttade sig till näsan,öronen, huvudet och nu ögonen.

Nu får allt skiten värka ut!!!!!!!!

Sedan skall vi ha sommarlov långt hemifrån……… Vill inte se dessa väggar på länge.

Jag kan inte ligga stilla,  blunda och koppla av när det värker och rastlösheten hugger tag i mig.

Det är bara en jäkla förkylning som knockat mig totalt .

Men jag är illa tvungen att lyssna på kroppen,  imorgon är en annan dag.

Min dag hoppas jag.

Postat med WordPress för Android

12 comments on “Bakom mina solglasögon…

  1. Nä du det här är ingen rolig förkylning som cirkulerar bland mänskligheten nu… jag kör samma koncept, först halsen sen näsan och hela tiden huvet o öronen. Menar du att jag har ögonen kvar… hua 😦
    Hoppas du mår så mycket bättre nu. Kram J

    • Ja, det hade varit underbart. Släkten från Iran och USA är kommer till oss, så vi är kvar på hemmaplan. Men jag följer med er genom allt härligt ni upplever. :mrgreen:
      Kram

  2. Tycker det var en fin bild på dej…. fast det var bakom ”dina solglasögon”…kan jag va mej själv,hihi…hoppas du kryar på dej snart!!
    Kram bia

Kommentera

