Det gör jag gärna om.

En vecka i hemmet lugna vrå (sängen) och skåp, kyl och frys började eka tomma.

Orken gick helt ur mig när värsting förkylningen härjade och stormarknaden var det sista som lockade.

Då kom ett mail från mat.se lägligt och jag knappade mig in en sen kväll när ögonen orkade med ljuset.

Handlade och handlade och tänkte hela tiden på vad skönt det var att inte behöva köa, bära och slita med tunga kassar.

Tyckte på slutför köpet och vips så var köksbordet fullt av matkassar dagen efter.

image

Så smidigt, bra råvaror, stort ekologiskt utbud och kanon service.

Det gör jag gärna om.

image

Varmrökt lax på en bädd av färskpotatis, rödbetor, chevre, färsk spenat, rödlök, ägg och persilja.

Mums vad sommarmat är gott och aptiten börjar komma tillbaka.

Helgen har gått i ett med värsta utrensningen i förrådet.
Sparat på barnens bebissaker och undanlagda leksaker genom åren och äntligen kändes det bara skönt att få skänka dem vidare.

Det finns en tid för allt.

Nu är det ny vecka,  nya utmaningar och jag önskar er alla ett fint avslut på juni och en härlig start på juli.

Postat med WordPress för Android

4 comments on “Det gör jag gärna om.

    • Visst finns det hopp 😊 vi är alla på benen igen men hostan ger inte vika, så den får vi deras med. Det klarar vi.
      Hoppas du mår tipp topp snart igen.
      Kram

    • Ja, längtan är nyttig 😀 potatis smakar aldrig så gott som när man varit utomlands en längre tid. Annars är det inget jag föredrar att äta hemma men alltid ändå längtar hem till 😳
      Kram

Kommentera

