Den nakna sanningen!

I 18 år har vi haft fartfyllda drömmar maken och jag. Vissa har förblivit drömmar medan andra har vi förverkligat genom åren.

Att jobba för sin sak, kämpa i med och motgång, att resa sig och aldrig ge upp hoppet. Att hårt arbete lönar sig det är vårt mantra här hemma.

Jantelagen??? Har aldrig existerat hör hemma!

Ta bara huset jag designade i Hovås för ett par årsedan.

image

Tror ni inte att en granne anmälde oss till Byggnadsnämden för att huset såg utländskt ut och inte passade in i Hovås!!!!!!

Många extra timmar fick lägga ner på pappersarbete,  besök från Byggnadsnämden,överklagande och rent skitsnack bakom vår rygg och på papper.

Allt bara för att sedan få ett slutgiltligt beslut om att huset är helt i sin ordning, inte en centimeter högre staket än tilllåtet, utseendet var inga problem och allt byggt enligt lagar och stadgar.
Punkt slut.

Att vi alla tänker olika, tycker olika, uttrycker oss olika och tar saker till olika höjder. Det accepterar och respekterar jag. Ett öppetsinne föddes jag med.

Även här lärde vi oss att hårt arbete lönar sig i längden och det bästa beviset på att följa sina drömmar,våga  göra det man själv tycker om, att think outside the box helt enkelt är livet.

När Svt ringde och ville hyra huset till sin tvinspelning Molanders, kände jag bara yes, vad kul att få liv i huset.

Vi hade huset ute till försäljning under tiden vi hyrde ut det och till min stora glädje var det en familj som fann just sitt drömhus.
Mer om det kan ni läsa HÄR och i Expressens Leva och Bo

image

Jag känner att jag lever när jag får skapa.

Igår var en riktigt härlig fredag,  en sådan där fredag när känslan kommer över en om hur tacksam jag är över livet, familjen och känslan av I’m in love.

image

Vi hämtade vår röda lilla fartdröm från sommarservice. Åkte en sväng till huset vid havet och fann läckra solmogna röda bär som smakade sommar.

Fredagskvällen tillbringade vi hos svägerskan med familjen.
Svågern han har gröna fingrar han och trädgården är en riktig blomsterdröm.

image

image

Vi grillade, fikade,  satt och pratade kvällen lång. Varvade detta med att sparka boll med killarna där solen även sken över oss med kärlek.

image

Visst är solensstrålar formade som ett hjärta?

Lite sagokärlek fyllde vi kvällen med när vi fann så små söta grodprinsar som hoppade runt fötterna på oss.

image

En härlig Fredagskväll som fortsatte i sommarkärlekens tecken när jag tog kvällspromenaden med hunden längst bryggorna hemma.

image

Festglada ungdomar satt längst bryggorna, någon spelade gitarr, några sjöng,  andra spelade dunka dunka musik och sjöng med i tonerna till Sommarnatt…..

image

Fredagskväll,  helt osminkad, pga ögon och bihållsinflammation som fortsätter härja.
Den nakna sanningen är att det är så här jag trivas bäst,  ( helst utan inflammationer så klart) och full av liv.

Önskar er en skön helg och var rädda om varandra.

Postat med WordPress för Android

6 comments on “Den nakna sanningen!

  1. I Hovås är det så många olika hus, och jag tycker att ditt hus är skitsnyggt och det passar visst in där. Vi åkte förbi det senast i går då vi tog kvällsdoppet på badet där 😉
    Kram J

Kommentera

