Salt & hav spa för själen.

image

En helg vid havet med saltstänk och sol bjöd sommarsverige på i dagarna två. Fler återstår och är så välkomna.

image

Klippor och sandstrand vid Hovåsbadet

image

Att sjunka ner med fötterna i solvarm sand och sedan ett fotbad i havet och fötterna är som nya.

Att bara sitta och njuta av glada barnskratt,  vågskvalp och plask är gott för själen.

Gott för magen är alla vinbär som tynger ner grenarna på buskarna och som lyser så läckert röda.

image

Det är en härlig tid nu när trädgården bjuder på gott.

Värmen och solen är underbar,  trots att det förvärrar de förbannade förkylningarna vi drar på.
Idag var det återigen dags för ett besök på akuten för lite mer medikament.

Ja, ja det blir väl bättre snart, hoppas jag.

Sommar,  sol,  hav och läckra svalkande drinkar (alkoholfria) det piggar iallafall upp och är som spa för själen.

image

Nu varvar vi ner hemma denna sköna söndagskväll och samlar oss inför en ny sommarlovsvecka med nya utmaningar.

Att vakna när vi är utvilade,  pigga och redo för dagen som vi tar som den kommer blir nästa veckas melodi.

Önskar er alla fina en riktigt skön start på veckan.

image

Postat med WordPress för Android

2 comments on “Salt & hav spa för själen.

  1. Men nu är det verkligen dags att du blir frisk vännen! Jag hostar o kraxar fortfarande men mår ändå bra. Det märks mest när jag rör på mig så går hosteriet igång 😉
    Hovås är mitt favoritbad… eller bad o bad, jag badar ju inte men jag trivs på stranden där man kan välja att ligga på gräs, sand eller klippor. Något för alla alltså!
    Ha en skön dag, Kram J

    • Ja, nu skall skiten ut.
      Hovåsbadet är kanon, men kallbadshusets strand är allt snäppet finare, men som sagt barnen badar ändå och jag sitter och njuter i värmen. Kram

Kommentera

