Under ytan.

Med älven utanför dörren,  fläktande vindar och tropiskvärme i Göteborg fattades bara att ta sig ett svalkande dopp.
Men det går inte i älven, så jag och barnen med vänner packade väskan och tog bussen ut mot huset vid havet.

image

Mitt på Älvsborgsbron mellan ön och fastlandet är utsikten ut mot havet fantastisk.

Ett byte av buss behövs och det är rätt skönt med friskluft efter olidlig värme på bussen.

image

Barnen satte sig i gräset och lekte medan vi väntade på bussen i ett hett Göteborg.

Väl framme i huset vid havet efter ännu en varm bussfärd var barnen redo för ett premiär dopp i poolen.

image

Efter det var de mer under ytan än över.

Så har de tillbringat dagarna två,  medan jag inte vågat hoppa i innan jag blir av med min bihålsinflamation helt och hållet.

Jag har placerat mig halvt i skugga, halvt i sol under solskyddet och svalkat fötterna i poolen.

image

Med en bra bok har dagarna gått fort.
Ett öga i boken och ett på barnen i poolen.

image

Kan verkligen rekomendera denna bok,  Livet efter dig, av Jojo Moyes. Läs den.

Barnen älskar att lägga körsbär i frysen tills de är halvfrysta och smakar gott i sommarvärmen.

image

image

Blandade körsbär från trädgården med köpe körsbär från affären. Så gott och svalkande. Mums.

image

Då och då hoppade barnen ur poolen och vi spelade lite Amerikanskfotboll på gräset.

image

Ingen kommer förbi mamma, eller?

Det är en gåva att få dela barnens vardag år efter år och utmana mig själv i mångt och mycket.

Nu hoppas vi på många fler varma dagar under ytan, där barnen trivs som bäst.

image

Underbara är sommaren.

Önskar er alla en skön fredag.

Postat med WordPress för Android

7 comments on “Under ytan.

  1. Härligt!…här har det varit riktigt varmt också, men det blåser lite från havet så det svalkar härligt!!….nu har det kommit in lite svalare luft…kring 20 ”bara”….men jag ligger och solar i lä här på torpet…så det är OK.
    ha det gott!
    Kram bia

Kommentera

