En fartfylld åttaåring i huset.

image

För åtta årsedan var det en lika varm sommar som i år och jag vaggade runt höggravid i värmen och önskade att jag hade en fläkt monterad på ryggen.

31 juli packade jag picknick korgen och for iväg till Slottsskogen med maken, Daniella, mina föräldrar och min farmor.

Jag platsade in hos pingvinerna i deras vaggande gång och önskade att jag hade en bassäng att glida ner i jag med.

Tog mig iallafall upp för alla backar i Slottsskogen för att se på djuren som låg och vilade i sommarvärmen och inte rörde på sig utan de bara tittade på oss som om vi var tokiga som vandrade backe upp och backe ner i hettan.

Efter en heldag utomhus var jag helt slut och somnade gott med dottern på kvällen med fötterna i högläge.

Vaknade med ett ryck ett par timmar senare och kände att nu var bebisen i magen på G.

Åkte in till Östra BB vid 21.00  och efter många kontroller kunde läkaren inte se några tecken på att någon bebis var på G.

Ni får åka hem och vila. Du är ju bara i vecka 37 sa barnmorskan och förvärkar kan kännas starka de med.

Jag kunde bara förklara att det kändes som det var på gång i kroppen och barnmorskan erbjöd oss att stanna kvar en timme i ett tomt rum om vi ville. Mest för att lugna oss innan vi åkte hemåt.

Vi valde att gå på magkänslan och stannade kvar och innan timmen gått började kraftiga värkar ta över min kropp och maken gick iväg för att hitta barnmorskan.

Sedan gick allt fort. Från att sitta på en stol och djupandas tills jag låg på en säng redo att krysta gick på en timme.

Inte ens barnmorskan var beredd och hade inte fixat färdigt salen för förlossning.

Maken fick larma och in rusade flera barnmorskor, då vecka 37 räknas som prematur, så det skulle förberedas för extra insatter.

Efter ett par krystvärkar föddes Sebastian och lyckan var stor.

Kärleken till ett nyfött barn är obeskrivlig.

Vårt underverk var född och allt visade sig vara helt i sin ordning, så efter många Grattis till bebisen, lämnade barnmorskorna (som kallats dit extra) rummet och jag var överlycklig över att få ha sonen liggandes på bröstet.

Dottern föddes i vecka 33 och med henne rusade de ut ur förlossningsrummet så fort hon föddes.

Än i dag är jag så glad över att jag gick på magkänslan,  stannade kvar på sjukhuset och slapp en förlossning i bilen.

Fartfylld ankomst till världen och än idag är det fartfyllda äventyr som fyller Sebastian dagar och önskningar på aktiviteter.
Trots att han är så försiktig och tvekar länge innan han genomför nya fartfyllda äventyr så lyser ögonen av äkta glädje när han väl klarat av något nytt.
Att få dela detta med honom är en gåva.

Idag firade vi hans åtta årsdag på Gokart banan i Torslanda med ett familje race.

Det var det roligaste vi gjort på länge och absolut inte sista gången.

image

Shopping och mormordag på stan med födelsedagspengar i ett kuvert avslutades med en god lunch på Harrys.

En mycket nöjd och glad åttaåring sover nu gott.

Älskade Sebastian du är en sann glädjespridare.

Postat med WordPress för Android

One comment on “En fartfylld åttaåring i huset.

Kommentera

