Så befriande och äkta.

Fredagen bjöd verkligen på en kanon dag i Göteborg.
Bryggorna här hemma vid älven fylldes snabbt av soldyrkare.

Barnen hade vänner över på playdate och tillbringade större delen av dagen utomhus i gassande solsken.

Jag bänkade mig i skugga med en spännande bok och hade inte den minsta lust att gå upp och laga middag i värmen, så idag blev det sushi på bryggan samtidigt som vi dinglade med fötterna i älven.

image

Dotterns vänner som var kvar hela dagen bjöd vi på pizza och tjejerna hade en mysig middag på pizzerian med många goa skratt som hördes långt ut på bryggan.

10 åriga tjejer med skrattanfall,  det är något man själv minns. Hur skrattet bubblade och absolut inte gick att stoppa.
Så befriande och äkta,  det saknar jag många gånger nu för tiden. Det är något jag måste bli bättre på att bara släppa alla hämningar och släppa ut det där bubblande skrattet.

Killarna lekte länge ute på bryggan och spanade på all småfisk som simmade  i älven.

image

Jag läste min bok och höll ett öga på killarna som gärna ville ta sig ett svalkande dopp i älven, men som snällt fick hålla sig på bryggan denna soliga fredag.

image

Känslan av att vara utomlands hängde över mig idag och jag fick nästan nypa mig i armen för att verkligen förstå att jag var på hemmaplan.

image

image

image

Omgivningarna är som gjorda för dessa soliga dagar och livet på bryggan är underbart långt in på kvällen.

image

Mer skaldjur till fredagsmys när maken kom hem och familjen var samlad och redo att ta helg.

Mörkret smyger sig på tidigare på kvällarna nu i augusti vilket passar mig perfekt som gillar att mysa, varva ner och bara vara när temperaturen är svalare och minnena efter en skön dag i solen är färska.

image

Två boktips jag varmt kan rekomendera är: Sophies Historia av Jojo Moyes.

image

(text: adlibris)

Sonjas sista vilja av Åsa Hellberg.

image

(text: adlibris)

Nu tar vi helg och jag önskar er alla en skön lördag/söndag.

Postat med WordPress för Android

Kommentera

