Göteborg bjuder in till Kulturkalas.

MUSIK: The Moniker
Text: Mats Lilenberg

”Göteborg, denna underbara plats
ååh åhh. jag kan inte få nog av din charm, din puls, din doft.
du är staden som får mig att le, yeh yeh he he
Majorna och Haga , Landala, Linné, Vaaaaaa-sastan,
Guldheden, Johanneberg och självklart Avenyn,
Hamnen , Operan, och en härlig tur på Liseberg.
Göteborg Göteborg det är alla städers stad, jag är kär . möt mig där, jag får aldrig nog,
utav staden som av sommar,höjder av kärleken..
Göteborg Göteborg du gör städernas Rolls Royes, vackra flicks, sköna boys, jag får aldrig nog.
oh la la oh la la utav staden i mitt hjärta, det är ju Göteborg!
och häng med på Nya Gammla Ullevi, och ta en tur med Paddan, ta och softa ner i Slottskogen.
sen lyssna , njut av stadens såll, mixmegapol..
Göteborg Göteborg det är mina drömmars stad, jag är kär möt mig där, jag får aldrig nog.
oh la la oh la la utav staden som av sommar, höjder av kärleken..
Göteborg Göteborg här är vi alltid på g.. vackra flicks, sköna boys, jag får aldrig nog.
oh la la oh la la utav staden i mitt hjärta, det är ju Göteborg.
Göteborg Göteborg det är alla städers stad, jag är kär möt mig där, jag får aldrig nog.
oh la la oh la la utav staden som av sommar, höjder av kärleken..
Göteborg Göteborg du är städernas, Rolls Royce, Vackra flicks, sköna boys, jag får aldrig nog.
ohlalaohlala utav staden i mitt hjärta, underbara, sköna Göteborg!

image

image

Kulturkalaset är igång och Göteborg sjuder av liv,  bjuder på festligheter och aktiviteter för alla åldrar 12 – 17 augusti.

Idag besökte barnen Trädgårdsföreningen där man samlat de flesta barnaktiviteter i den vackra parken mitt i stan.

Barnen snickrade, pysslade , slöjdade, lekte, utforskade, tittade, lyssnade och hade en toppendag och start på Kulturkalaset 2014.

image

Aktivitetsprogrammen avlöser varandra i Göteborg från morgon till kväll och barnen ser fram emot fler härliga dagar i vår underbara stad Göteborg,  Göteborg du är städernas Rolls Royce.

image

(text: Kulturkalaset)

En av Skandinaviens största Kulturkalas,  det är underbart.

Gatorna sjuder av liv, musik och skapande aktiviteter.

Att uppleva Kulturkalaset på dagtid /tidig kvällstid med barnens utforsknings glädje i fokus.
Det är härligt.

Ohlalaohlala jag får aldrig nog, utav staden i mitt hjärta, underbara sköna Göteborg.

image

Postat med WordPress för Android

3 comments on “Göteborg bjuder in till Kulturkalas.

  1. Kulturkalas låter trevligt….men hur är vädret hos er….vi har fortfarande sol men regnet är på väg hit upp, och på söndag kommer det hit ;(…..ser ut som om regnet öser ner hos er….men vilken sommar vi har haft….nu är det mera höstlikt ute tycker jag…bara kring 18-20 grader har vi.
    Trevlig helg
    Bia

Kommentera

