Nog känns det allt.

image

Fredag och sista fredagen på sommarlovet.
Vaknade med maken vid 06 och möttes av regnvåta bryggor och grå moln på himmlen.
Sedan gick morgontimmarna i en rask takt då jag storstädade medan barnen sov.
Så skönt att få det gjort och ha resten av dagen framför sig.
Jag hann till och med att krypa ner i sängen igen och sluta ögonen en snabbis innan barnen vaknade och förmiddagen bjöd på blå himmel, sol, glittrande älv och regnvåta bryggor.

Vi hade Kulturkalas och biobesök på agendan idag men barnen ändrade sig och ville bara stanna hemma.
Kan det bero på en nystädad fräsch våning tro?? Eller så ville de bara ta det lugn, för lugnt har vi verkligen haft det idag.
Hemma spa, massage och goa annanassmoothies.

image

Solen sken och jag passade på att gå lite ärenden medan barnen valde att vara hemma.
Det är skönt när de har varandra och faktiskt kan vara lika goda vänner som de kan vara ovänner. Syskonkärlek.

Första fredagen på sommarlovet som det faktiskt kändes som fredags känslan tog vid och jag riktigt längtade efter fredagsmys och helg.

Nu har släkten som tillbringade sommaren hos oss åkt hem,  vilket får vardagen att kännas mer påtaglig, brev från skola och fritids dimper ner i brevlådan.

Det blir en hel del nytt för oss i höst och den störta skillnaden blir självklart att minstingen börjar Förskoleklass och jag blir för första gången på tio år ”barnfri” flera timmar i sträck fem dagar i veckan.
Det känns ovant att bara tänka tanken.
Nog känns det allt lite pirrigt och spännande för mig med precis som för 6åringen.

image

Skolväska har han skaffat sig, precis en lika dan som storebror.

Det kommer bli en spännande höst att gå till mötes.

Nu tar vi helg och sedan har vi två sommarlovsdagar kvar innan skolan startar på onsdag.

Önskar er alla en skön helg.

image

Postat med WordPress för Android

6 comments on “Nog känns det allt.

  1. Visst är det spännande med förändringar på hemmaplan. För dig blir det ju väldigt ”nytt” att ha alla barn på skola/förskola. Vad ska du göra med ”all ledig tid”? Jag har ju en ledig dag per vecka när alla, barn och make (oftast), är på skola o jobb. Det är min heliga dag och såå härlig. Ha en härlig lördag. Själv åker jag strax in till kulturkalaset med stora dottern. Kram J

  2. Alltid lika spännande med hösten tycker jag…blir liksom något nytt, varje år likadant tycker jag, man vänjer sej med alla årstider…men visst är det lite vemodigt ….nu känns det lite kyligt på kvällarna. även dagarna här hos oss….gud vad fort kylan kom…lika fort som värmen kom i sommar…..
    Kramis bia

  3. Skolstarten kommer säkert gå toppen! Förstår dock att det blir tomt och konstigt för dig, men passa nu på att vara DU i några timmar och inte mamma. Hör av dig när det passar så tar vi en fika! Puss!

Kommentera

