En ny familjefavorit i höst.

image

Äntligen har vi hittat något fartfyllt som hela familjen kan utöva tillsammans trots ålderskillnader och längdskillnader på vuxna och barn.

Fart älskar vi alla så när Gokart kom på tapeten så var vi inte sena med att åka och testa.

image

Vi får hålla oss till inomhusbanan då tre femtedelar av oss är under 160 cm men en dag så får maken och jag köra ett race på utebanan.
Det lockar att visa hur man skall ta kurvorna.

image

Härligt att gasa och köra,  ”jaga och jagas” med lekfullhet,  för schysst körning det är ett måste i gokarthallen.

8 åringen är sugen på att gå Gokart skola i höst så nu väntar han på att det skall bli fler som anmäler sig så det blir en grupp som startar inom kort.

image

Göteborgs gokart ute i Torslanda det blir vår familje aktivitet i höst /vinter.

image

( Tre år gammal bild från Motorcykelmässan i Göteborg som har något för alla)

Fartfyllda äventyr det har alla mina killar gillat sedan de var små och det smittar av sig på mig som utmanar mig själv hela tiden och vidgar mina vyer utanför min comfortzon.

Det är härligt att känna vinden i håret och suget i magen.

image

Nu är det ny vecka,  sista sommarlovsdagarna tar vi tillvara på innan vardagen börjar på onsdag med nya utmaningar.

Önskar er alla välkomna tillbaka till vardagens äventyr.

Postat med WordPress för Android

2 comments on “En ny familjefavorit i höst.

  1. Gokart, aldrig i livet, hahaha…..men jag kan tänka mej att ungarna gillar det…kanske även vuxna…men jag skulle inte våga ;))…det är liksom inte min grej…men det finns ju annat roligt man kan hitta på…om man har lite fantasi, hehe…
    Kram bia

Kommentera

