Time flies….

Det är redan fredag och solen skiner över oss vid älven.

image

En blandad vecka,  både väder,känslor,förkylningar och skoldagar har bjudit på up & downs.

Inga planer har gått som spikat, inte ens skolfotograferingen blev av pga sjuk fotograf.

Tisdagen bjöd på febrig 6 åring, strålande solsken och värsta hagelskurarna om vart annat.

image

Dottern ”räddade” jag från hagelskur halvvägs hem från skolan, då jag ryckte ut med mitt stora paraply.

Mormor kom hem till barnen lagom till att jag och Fia skulle iväg på hundens ettårs vaccination.

Då sprack himmlen upp, solen strålade och jag slog mig ner på ett cafe vid älven för ett litet Höstplanerings möter med mig själv. Hunden hon hängde med.

image

Efter hundens vaccination som gick smärtfritt och en lagom promenad hem var det bara att vända i dörren och gå upp till fritids och hämta Sebastian.

Då valde vädergudarna att ösa ner sina regndroppar över oss igen,  men sonen han älskar regn, så han var bara glad.

Väl hemma igen var det bara att dukat upp till middag och sedan blev det en lugn hemma kväll.

Onsdags bjöd på en riktig chockmorgon, då verkligheten kom i kapp supertrötta skolbarn, som inte ens orkade upp till frukost, så då blev det kalkon och philadelphiaost fyllda gurkbitar att tugga på samtidigt som skolkläderna skulle på.

image

Minstingen som är vrålförkyld bäddade jag ner i soffan iHuset vid havet, medan jag storstädade inne och ute, tvättade fönster och stylade det sista innan torsdagens visning.

Klarblå himmel och strålande sol bjöd dagen på.
Solmogna äpplen och årets kanske sista jordgubbe plockade vi med oss hem.

image

Hem och ta emot dottern från skolan innan hon skulle till tandläkaren.

Sedan var det bara att lämna henne hemma med lillebror medan jag sprang upp till fritids,  hämtade 8 åringen och sprang ner till fotbollsplan för dagens match.

Mötte upp och lämnade husnycklar till maken som skulle fixa med trädgården inför visningen.

Två timmar senare var jag och sonen hemma igen och fixade ihop en sen onsdagsmiddag med hela familjen samlad efter en hektisk dag.

Som ett brev på posten var jag vrålförkyld i torsdags när jag vaknade.

Vilken tur att jag ändrade veckans planer och fixade Huset vid havet dagen innan.

Barnen gjorde sig fina för skolfotograferingen och så gick de iväg till skolan.

Ett mail från skolan kom på förmiddagen om att fotografen var sjuk.

Lite extra fina barn kom hem från skolan  och vi gick över till svärmor som lagat mat och som skämde bort oss med uppassning.

En lugn torsdag med visning på Huset vid havet som var lyckad.

Nu har vi visning på söndag igen.

image

Jag och minstingen kurerar oss från förkylningarna och har en lugn hemmafredag i soffan.

Snart kommer skolbarnen hem och då blir det liv i luckan och vi kör på säkert kort och har tacofredag.

Önskar er alla en skön fredag och start på efterlängtad helg.

image

Postat med WordPress för Android

4 comments on “Time flies….

  1. Så fint väder ni verkar ha i Götet ;))…här är det lite molnigt men ändå tittar solen fram ibland…nu ser jag flygplanet som är på väg att landa på Midlanda…planen går nästan rakt över oss här…tycker det är mysigt faktiskt ;))vi störs inte alls av flygplanen…på söndag flyttar vi hem till stan igen, så nu ska jag njuta av dom sista dagarna så mycket jag kan…och vädret ja, det ska bli skapligt och kring 17 grader;)
    Kramis bia

  2. Men att vara hemmafru är väl att bara att ligga på sofflocket och rulla tummarna och smaska praliner? *fniss* Nä, skämtar. Är ju också hemmafru /lokalvårdare som extraknäck. KRYA PÅ ER. Kram

Kommentera

