Höstplaneringen håller med lite hjälp.

image

Kyliga morgontimmar, regn och isvindar härjar på utsidan medan jag hållt mig inomhus. Jag har haft en personlig kamin i sängen och bredvid mig i soffan som vissa stunder varit brännhet.
Minstingen har haft hög feber i flera dagar men börjar äntligen piggna till.

image

Varmt vatten med citron, ingefära och honung lenar våra onda halsar. Förkylningarna släpper inte taget om oss.

Dotterns gitarrlektion blev inställd i tisdags. så hon bjöd över vänner på teparty ute i strålande solsken på balkongen.

image

Älskar att höra tjejerna prata, skratta och fnittra så härligt.

Att ha svärmor i huset bredvid och som kan springa över när barnen är krasslig när jag behöver ut på ärenden,  hundpromenader och barnaktiviteter är smidigt.
Höstplaneringen håller med lite hjälp.

image

Fotbollsträning och en match med vinstresultat har Sebastian hunnit med i veckan och hunden och jag har passat på att njuta av solen som värmt gott på kvällskvisten.

image

För utan solen är det isvindar som drar fram över älven och jag har haft vantpremiär i veckan. Brrrr…..

Dottern har lämnats och hämtats på musikallektionen och keramiken och hon verkligen älskar sina aktiviteter och hon sitter här hemma, spelar gitarr och hittar på nya sånger, så fort hon har en stund över.

Dagarna går fort och vi pysslar förfullt inför dotterns Disco party på lördag som hon och en klasskamrat håller i tillsammans.
Kompisen fyllde tio i augusti och Daniella blir tio i oktober så vi planerade in firandet i september och det kommer bli kanon kul.

Imorgon är det redan fredag och vi tar helg. Önskar er alla fina en skön start på helgen.

Postat med WordPress för Android

3 comments on “Höstplaneringen håller med lite hjälp.

Kommentera

