Riktigt omskakad men på benen.

Värken runt ögat och höger ansiktshalva blev så kraftig i onsdagsnatt att jag kräktes av smärtan om och om igen.
Jag trodde huvudet skulle sprängas bokstavligt talat.
Jag hade tid till Ögonmottagningen tidigt på torsdagsmorgon så maken skjutsade mig dit och väl framme forsade tårarna av smärta.

Hjälp mig snälla, var det enda ord jag fick fram och ögonläkaren konstaterade snabbt att jag behövde träffa neurologläkaren och skickade mig akut till Sahlgrenska sjukhus.

Inga värktabletter biter på smärtan så jag sitter med tårarna rinnandes utan att jag kan göra något åt den.
Efter fem timmar på akuten skickades jag iväg på Datortomografi av hjärnan.

12 timmar efter att jag kom till sjukhuset i värsta plågorna konstaterades att allt ser normalt ut på röntgenplåtarna,  vilket är enormt skönt att höra.
Ögonläkaren hade ju även han konstaterat att ögat var friskt och att  synnedsättningen påverkades av smärtan och blödningen i ögat troligen orsakat av en inflammation på ögonvitan.

Nu väntar vidare utredning av värken i ansiktet hos neurologmottagningen och med Hortonshuvudvärk i bagaget så är jag van vid ordentligt hemsk smärta men denna gången var smärtan av ett helt annat slag och så stark att högersidan av kroppen domnade bort när smärtan var som värst.

Smärtan avtog mer och mer under fredagen och nu är det en molnande värk runt höger ögat och enorm trötthet som sitter i trots vila.

Helgen blir en lugn hemmahelg och jag gör vad jag kan för att slappna av.
Rädslan för att få ännu en fruktansvärd värkattack får mig att spänna  käkarna vilket resulterar i ”vanlig ” spänningshuvudvärk vilket är helt onödigt.

Jag är riktigt omskakad efter denna fruktansvärda värkattack men jag är på benen.

image

Vågade mig ut en stund i det sköna oktobervädret och barnen hjälpte mig att plocka äpplen och fylla den sista korgen med höstäpplen som lyste läckert röda i solskenet.

image

2 comments on “Riktigt omskakad men på benen.

  1. Stackare där, det låter ju riktigt obehagligt! Hoppas verkligen att du mår ännu bättre i dag och orkar dig ut i dag också i den vackra höstluften vi har i Götet denna helgen.
    Stor kram J

Kommentera

