När tekniken strular.

image

En famn full av rosor,  stora rosa rosor, det möttes jag av härom dagen när grannen klippte ner de sista rosorna i sin trädgård.
Så vackra.

Vinden viner runt husen vid älven och sveper höstlöven av träden innan vi hinner njuta av alla härliga färger naturen bjuder på under hösten.

image

Just nu härjar ett riktigt oväder på utsidan medan vi fredagsmyser uppkrupna i soffan med en varm kopp te och ser på film. Pippi på de sju haven.

image

Veckan har gått i ett raskt tempo och äntligen börjar min värk runt ögat lätta lite, men än är den inte borta,  vilket först av allt märks på mitt dåliga humör, då jag inte får sova ordentligt.

Det har inte varit min vecka helt enkelt när det kommer till det tekniska.
Först tappade jag mobilen i golvet så glaset gick i tusen bitar.
Bara att lämna in för service.

I tisdags skulle jag köpa Office paketet till min nyinköpta dator som jag knappt använt mer än till skoluppgifter innan värken i huvudet satte stopp för allt under de gångna två veckorna.
När jag precis betalt med visakortet blev datorn helt svart och dog!

Va!
Snacka om att få spel över det tekniska.

Nu hade vi en extra mobil liggandes hemma,  men datorn den får jag lämna in i morgon för service.
Hoppas inte att jag förlorar de skoluppgifter jag gjort,  för jag ligger redan efter i planeringen.
Håll tummarna!

Jag har inte haft dator på många år och när jag väl skaffar en så pang, är den död på en månad.
Det är bättre att skriva för hand.
Synd bara att skolan inte accepterar handskrivna ark.

Lagom till att vi måste tillbaka till elektronikaffären så har hemmatelefonen gått sönder under gårdagen, så inköps listan växer.

Ja, ja, det är bara tekniska prylar men vad konstigt det känns att inte vara kontaktbar 24/7, telefonen är tyst här hemma och skoluppgifterna hopar sig i datorn.

Nu tar vi iallafall helg. En lugn sådan med endast ett pyjamasparty inbokat för dottern ikväll. Imorgon  besöker vi  elektroniskaffären,  sedan är kalendern tom. Skönt.

Önskar er alla en fin helg.

3 comments on “När tekniken strular.

  1. Skönt att höra att du mår lite bättre!
    Ungefär samtidigt som du la upp ditt inlägg så la min iPhone av. Den är totalt död!
    Men min dator funkar även om jag har haft problem med wordpress. 😦
    Nä, nu ringer min iPhone men skärmen är svart och jag kan inte svara!! Tur att jag hörde på ringsignalen att det är maken 🙂 Men vad har han för nummer då? För hemtelefonen funkar.
    Lycka till med tekniken!
    Och ha en underbar fredagskväll!
    Kram

Kommentera

