Alla dessa dagar som kom och gick…

Vad hände igentligen på höstlovet? 

Vi som hade planerat sol och bad semester, hundvakt och hotellmys hela veckan lång,  blev visst kvar på hemmaplan.

Fasiken vad snabbt höstlovet kom och gick.

Började lovet på fredagskvällen med Choklad,  Lakrits och Delikatess Festivalen som bjöd på många läckerheter.

image

Sedan under lördagen blev det Laserdome kalas och minigolf i neonlight.

image

Söndagen ägnades åt förrådsrensning. Big time!  Gud så skönt efteråt.

image

Måndagen började med härlig sovmorgon och sedan en sväng ner på stan där vi mötte upp mormor på Biopalatset.

image

image

Jag passade på att snygga till naglarna medan mormor tog barnen på bio och besökte  leksaksaffären.

Tänk att rosorna blommar och knoppar så vackert i oktober.

Så kom då tisdagen som blev en mysig hemmadag med spa för barnen och mig innan de sprang över till farmor och jag begav mig ut på Höstlyx.

image

image

Vilken fantastisk kväll med 50 bloggare på Le pain Francais på Avenyn inbjudna av JoSa event,  Sandra och Johanna.

Onsdagen blev sedan en mysig hemmadag med kompislek både inomhus och utomhus.
Premiär för varmchoklad och gofika.

image

Sedan kom torsdagen med en strålande vindstilla solig Höstlovsdag.

image

Frukost på balkongen. När hände det senaste månaden? Så gudomligt gott.

Vädret lockade till Höstlovspicknick så vi packade ihop oss,  tog barn och hundar och gick till vår lillaskog och fotbollsplan.

image

image

Denna torsdagen var en riktigt skön Höstlovsdag som fortsatte lång in på kvällen.
När maken kom hem svidade jag om och begav mig ut på mingel, bubbel med mina boobs.

image

På Change Lingerie,  Frölunda Torg bjöd BLOGGevent by ES,  Emma och Siranee in till en fantastisk kväll.

Fredagen den sista oktober trixade vi och fixade hela dagen lång och när mörkret föll på bjöd barnen in till Halloweenfest.

image

Lördagen mötte oss sedan med vila, en sista båttur på älven för i år i strålande solsken, ett viktigt möte och inställda middagsplaner vilket blev en mysig hemmakväll istället.

image

Tänk att få starta november med en båttur, milt väder och uppehåll som tur var. Nu är båten uppe och nästa sommar väntar nya äventyr.

Söndagen bjöd på Hem & Hus mässan samt Mitt Kök mässan med mycket inspiration för hem och kök.

image

Höstlovet avslutade vi sedan med en kvällspromenad i höstmörkret där barnen var äkta detektiver.

image

En upphittad plånbok i mörkret,  sök på nätet och efter ett telefonsamtal till en väldigt glad man,  promenerade jag, barnen och hundarna och lämnade tillbaka plånboken till ägaren.
Barnens hittelön blev meterlånga tuggummin som var väldigt roliga att leka med på vägen hem.
Mäta saker och lysa med ficklampor det roar i höstmörkret.

En härlig avslutning på höstlovets dagar som kom och gick i ett snabbt tempo.

Så glad över att sol och bad semestern aldrig blev av och att jag skulle känna så,  det trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva.

Men nu så här med en tillbaka blick på veckan som gått så kan jag med glädje säga ” borta bra men hemma bäst ”

Världen finns där ute och väntar på oss.

3 comments on “Alla dessa dagar som kom och gick…

Kommentera

