Let’s break up!

Då var det dags igen för ett besök på sjukhuset och utredning av min fruktansvärda värk runt högerögat.
Efter två timmar med olika  ögonundersökningar kom läkaren fram till att det borde vara en nerv i kläm i övre delen av nacken som ställer till det för mig.

Nervvärken när den är som värst med blodsprängt öga  är fruktansvärd och jag har haft det lite för ofta denna hösten för att orka med.

Sjukgymnastik och ordentlig undersökning av nacken är näst på tur.

Jag tar en dag i sänder och varje morgon vaknar jag och hoppas att den värsta värken skall hålla sig långt borta.

Det värsta är att ha ont när ingen medicin fungerar som smärtlindring.

Usch och fy för värk och den inre stressen värken skapar när tiden går åt till att ligga i ett mörkt rum,  blundandes och helt utslagen av smärta.

Nej nu tänker vi på något roligare som en skön höstpromenad genom ett soligt Göteborg.

image

Efter sjukhusmiljön var det skönt att strosa runt i den friska luften utomhus.  När det var dags för lunch smet jag och minstingen in på Sushi Super rullband på Kungsgatan  och åt gott.

image

Måste erkänna att både minstingen och jag sov middag efter den lunchen och en kort hundpromenad när vi väl var hemma.

Utvilade efter en timme,  lagom till att dottern kom hem från skolan och skulle iväg till gitarrlektionen,  gick vi ut på en eftermiddags promenad.

Hämtade storebror på fritids och mötte senare upp dottern på vägen hem.

Lagade middag och tog ut hundarna på en långpromenad i kvällsmörkret.

image

Så skönt med en solig och vindstilla höst dag och kväll utan regnskurar.
Allt blir så mycket bättre.

Chokladens dag idag och då passade det ju utmärkt att vi tidigare under stadspromenad besökte FlickornaKanolds.

image

När familjen och hundarna somnat gott tog jag mig en ruta och ett glas kall mjölk.

Det bästa med äkta choklad är att det räcker med en smakbit och jag är nöjd.

Det går aldrig med Marabou, där slinker hela kakan ner i ett nafs.
Det undviker jag helst.

Nu blir det avslappningsövningar vilket jag absolut måste öva på om och om igen.

Alltid så mycket omkring mig och jag är mer lugn mitt i kaoset än i en tyst och lugn miljö. Då blir jag stressad.

image

3 comments on “Let’s break up!

  1. Det gäller att passa på att njuta av promenader när det är som i går, utan blåst och sidovindar 😉
    Chokladen låter spännande… gör som du och äter ”gärna” upp en hel Marabou…
    Kram J

Kommentera

