Att glädja andra och dagens statist.

image

Regnet har strilat ner över oss idag och det milda höst vädret låter rosorna i trädgården knoppa och blomma ut om och om igen.
Så vackert.

Barnen har varit i skolan och på sina aktiviteter som varje måndag.
Enda skillnaden var att jag under min motionsrunda medan sonen sparkar boll hamnade i en reklaminspelning för Volvos nya XC 90.

image

Mörkt och regnigt,  helt klädd i svart från topp till tå vinkade de fram mig och sa att jag gärna fick gå förbi. Ju mer folk ju bättre sa killen och jag fortsatte min motionsrunda rakt in i en filminspelning.
Nu klipper de säkert om och bort men lite häftig känsla var det att prova på statist yrket bara så där.

När sonen tränat färdigt så gick vi hemåt,  duschade och plockade fram middagen.

image

Oxfilé toppad med senap och karamelliserad lök. Mums.

Här var det meningen att jag skulle lämna familjen och bege mig ut på roligheter. Mammaboosten -The Show väntade med ett härligt gäng vänner och bloggvänner.

Men någonstans mellan köket och hallen gick luften ur mig och jag kände bara för att vara hemma med familjen.

Samtidigt kunde jag glädja en annan vän som fick min biljett och en fantastisk boostkväll i glatt sällskap.

Sedan sjönk jag ner med familjen i soffan, drog filten över benen och myste resten av kvällen.

Följde Mammaboosten på vänner och bloggvänners instagram så jag fick allt en liten boostkväll därifrån med.

Dagens teknik har sina fördelar. Ser fram emot en härlig pratstund imorgon med vännerna som gick och alla blogginlägg från kvällen.

Boosta det kan vi göra på många olika sätt och idag kändes det så rätt att bara vara hemma.

17 november och Världsprematurdagen 

image

Genom att dottern föddes i v 33+6 för tio år sedan kom vi i kontakt med prematurvården och jag är glad att vi i Sverige har en sådan bra vård på neontalavdelningarna.

image

Även mellan sonen är prematur i v 36 men behövde ingen extra vård så vi kom hem på kvällen efter förlossningen.

Minstingen han ville ut i v 33 men läkarna stoppade värkarna. Sedan spökade han i magen med värkar och otaliga besök på BB fram till v 37.
Då blev han lugn och växte till sig rejält och föddes inte förrän i v 39.

Tacksam för våra tre underverk.
Kärleken är oändlig.

image

Önskar er alla fina som kikar in här i vår vardag en fin novemberdag. Kram

3 comments on “Att glädja andra och dagens statist.

  1. Min stora tjej kom ut med akutsnitt i v.35 då jag fick ostoppbar högt blodtryck . Trots dropp med sänkande hade jag skyhögt bltr.så de beslutade att akutsnitta. Hon var 40 cm lång och vägde 1920 gr. Pga havandeskapsförgiftning. Fick sondmatas ett tag och ligga i värmesäng, och vägrade sen amma så gick upp och ner i vikt . Men allt gick bra i slutet. Hon är snart 17 år nu. Kram

Kommentera

