Spiralen har vandrat iväg, vart?

Idag var det åter igen dags för regnet att strila ner över oss,  så gissa om det var extra skönt att sitta kvar hemma i pyjamas när maken körde barnen till skolan i morse.

image

Efter en skön morgon var det dags att ta tag i det där med cellprovtagning som är så viktigt och alltid lika skönt att ha avklarat tills nästa kallelse kommer vart tredje år.
Cellprov räddar liv.

Cellprovtagningen gick som på rutin,  nu var det bara det att det ena leder ju alltid till det andra och aldrig skall något vara lätt.

Det visade sig att barnmorskan med 20 års erfarenhet inte kunde se att min hormonspiral satt där den skulle.

Spiralen har vandrat iväg, så hon och jag kläcker ur mig, vart?

Asså, den har vandrat iväg in i livmodern och plötsligt var ett vanligt rutinbesök inte så vanligt längre.

Fy farao vad öm jag var efter att barnmorskan letat efter trådar och spiral tills hon gav upp.

En remiss till gynläkare, ultraljud och vad som komma skall…….

Varför händer det här???

Jag avskyr att leva i ovisshet tills på måndag.

Det enda jag ser framför mig är smärta.
Om det gör ont när de undersöker i öppningen hur sjutton skall jag klara en undersökning ännu längre in i gångarna??

Ja, det är en dov konstig smärta som jag avskyr,  men jag fick så mycket beröm idag av barnmorskan att jag nästan trodde att jag var där för att föda 🙂

Ja, ja det återstår att se på måndag vart spiralen har bosatt sig.

Nu tar vi iallafall helg och njuter av ledigheten.
Barnen är bjudna på kalas lördag och söndag och som alltid när jag behöver skingra tankarna så åker bakmaskinen fram och jag knådar bort oron.

Det blir allt bra det här till slut.

Trevlig helg till er alla fina.

image

4 comments on “Spiralen har vandrat iväg, vart?

  1. Ja, vad säger man …hoppas allt går bra…här sitter jag och har radion på och så spelar dom I´m dreaming of a white christmas , den gamla varianten med Crosby, herregud kan dom inte spela annat än jullåtar på radion nu ;)…på gott och ont….kul, men inte heeela tiden….kram bia

  2. Den kan ha trillat ut, utan att du har märkt det… jag vet, jag har tappat två stycken som visserligen landat i trosorna 😉
    Om det gör för ont och blir för jobbigt så kan man få remiss till sövning för att leta upp spiralen. Vi letar spiral på vår op ibland.
    Lycka till Kram J

Kommentera

