Med dotterns glittrande ögon i minnet…

image

Dottern har övat och övat…. sång och gitarr i veckor inför dagens Lucia firande i skolan och äntligen var luciamorgonen här (om än en dag i förväg).

image

Barnen fortsatte sedan med fika och julpyssel i skolan. Mysig fredag.

Min dag fortsatte dock inte lika mysig men väl peppad med luciaboost , så slog jag mig ner i tandläkarstolen och lät mig täckas av en grön operationsduk.

Varför inte göra alla otäcka ingrepp på en vecka och ha det överstökat inför nästa år tänkte jag när tandläkare ringde och hade en återbudstid hastigt och lustigt.

Att sonen ringde från skolan och mådde dåligt precis innan ingreppet fick bara pulsen att öka när jag skyndade mig hem med honom och lämnade honom hos svärmor.

Sedan sjönk jag ner i tandläkarstolen lagom stressad för att tycka det var skönt att vila en stund.

Kramade mina händer under den gröna operationsdagen och sedan var det bara att gapa och lita på att tandläkaren tog väl hand om mig.

Efter en timme var implantatet på plats och en glad tandläkare visade på röntgenbilden hur perfekt skruven satt.

Nu skall jag vänta sex veckor innan jag får bygga vidare på tanden som jag saknat efter en långdragen historia med måååånga tandläkarbesök innan jag bestämde mig att dra ut tanden och bli av med obehaget.
Tänk att en tand kan ställa till med så mycket elände och samtidigt kosta nästan 20 tusen under 10 år.
Att olika tandläkare försökt rädda tanden genom åren förstår jag, men gud så ont jag har haft.

Nu kostar ett nytt tandimplantat pengar det med, men jag vill ju inte gå tandlös och jag slipper värken framöver.

Just nu värker både magen och munnen och jag ligger nerbäddad uppstoppad med kompresser både här och där.

Men det går över och med dotterns glittrande ögon under luciafirandet i minnet,  så boostar jag vidare denna fredagskväll och vet att det är nya tag imorgon.

image

Vi önskar er alla en fin  Lucia helg och var rädda om er och varandra.

3 comments on “Med dotterns glittrande ögon i minnet…

Kommentera

