I’m dreaming of a white christmas

Då kom den äntligen till oss,  snön så vit och efterlängtad av barnen att deras glädje smittade av sig på mig med.

image

Medan barnen härjade på utsidan njöt jag av de vita snötäckta bryggorna på håll inne i värmen innan även jag begav mig ut i den gnistrande snön.

I den gnistrande,  knastrande snön blev det så uppenbart att 8åriga sonen växt ikapp mig storleksmässigt på fötterna.
38/39 och samsas om joggingskor/träningsskor gör vi nu. Så när sonen inte hittar sina gymoadojor till gymnastiken så hittar jag mina i en blöt gympapåse.
Not so funny!

Senare på kvällen blev det en tur till huset vid havet och vi han precis fånga de sista solstrålarna med blicken innan det blev becksvart över hav och land.

image

Så vackert och julkänslan håller sig kvar ett tag till medan tonerna av ” I’m dreaming of a white christmas ” spelas i högtalarna och julgröt och varmchoklad smakar gott till kvällsmat efter en dag ute i snön.

Imorgon är det måndag och vardagen hälsar på i ett par dagar.
En tur in till Göteborg och shopping står på morgondagens to do lista.

One comment on “I’m dreaming of a white christmas

Kommentera

