Dance in neon light…

In a big city jungle
Of concrete and steel….

Tonerna av Lena Philipssons, Dansa i neon,  vill inte släppa taget. Text och melodi sitter som gjutet i bakhuvudet och jag kommer på mig själv med att nynna på delar utav texten…

”Mitt i en storstadsdjungel
Bland betong och stål
Utan mening utan mål
Finns vi två

När vi ska dansa i neon
På vår resa genom natten
Vi ska färdas i en symfoni
Mot gryningen
Och vi ska dansa i neon
Bortom ropen, bortom skratten
Vi ska fångas av en melodi
I skymningen…….”

Så fort vi sätter fötterna innanför dörrarna på Laserdome anläggningen i Göteborg slår tonerna till och har sig i mitt grepp.

image

Dottern var bjuden på Laserdome kalas plus sumobrottning, tjurridning och massa annan skoj under ett par timmar denna lördag.

Fabian som älskar golf utklassade mig i en omgång minigolf i den läckra neon miljön.
Jag ”skyller på” att det var tonerna till Dansa i neon som spökade i huvudet och störde min koncentration.

Herregud, jag kunde verkligen inte släppa dessa toner och jag tror till och med att jag tog ett par lätta danssteg mellan minigolfbanorna, eller så var det jag som snubblade i mörkret.
Född med två vänster fötter.

image

Minigolfbanorna är läckra och i ett regnigt Göteborg var det perfekt att vara inomhus och spela minigolf.

Mer om nyheten minigolfkalas kan ni läsa om HÄR.

Nu körde Fabian och jag en runda minigolf och det tog inte två timmar som dotterns kalastid, så vi passade på att åka på lite ärenden med maken och Sebastian innan det var dags att hämta en mycket nöjd dotter trots värk i  uppskrapade knän.
Sumobrottningen gick visst lite vilt till.

Själv är jag inte så förtjust i Laserdome, springa omkring och skjuta är inte min grej,  men jag kan verkligen rekommendera minigolfen i neon ljus.
Hur kul som helst och banor anpassade för barn uppbyggda i en härlig Göteborgs miljö.

Ännu en rolig dag i ett mycket regnblött höstlovs Göteborg.

Mitt i en storstadsdjungel
Bland betong och stål…. Tralla lala la…
Här skall vi spendera höstlovet och vi har mycket roligt inbokat…
Lika bra att ha ”dansskorna” på och låta härliga toner flöda veckan lång och jag hoppas vi slipper dansa till tonerna av
” I’m singing in the rain ”…

2 kommentarer på “Dance in neon light…

Lämna en kommentar