Inte på min världskarta!

20140428-231529.jpg

Tidig måndagsmorgon boostar vi igång med en skål hallon /blåbär till naturell yoghurt när dottern vaknar vid 06.00.

Hallon som legat i kylskåpskallt vatten under natten ger både god smak och färg på vattnet till morgon drinken.

Nyttigt utan socker och tillsatser dessutom, vilket känns som en fin start på morgonen.

När skolbarnen kom iväg till skolan vid 07.45 gjorde jag något som jag aldrig gjort tidigare.

Jag kröp tillbaka ner i sängen och sov tills minstingen väckte mig 11.30 !!!!!!

Det har inte funnits på min världskarta att minstingen för det första skulle sova så länge och absolut inte att jag skulle somna om så starkt hela förmiddagen.

Men det är nog bland det skönaste jag gjort.

Att vakna utvilad och full av energi att ta tag i dagen utan att missat /försummat något/någon under förmiddagen det var en härlig men samtidig märklig känsla.

Det blev en kombinerad frukost/lunch ute på bryggan för minstingen och mig som vi njöt av i lugn och ro i underbart sommarväder i april.

20140428-233603.jpg

Sedan gick eftermiddagen i ett raskt tempo.
Hämta barn i skolan. Lek i parken.
Utvecklingssamtal för dottern som värmde i Hjärtat.
Första mötet med Förskoleklassen för sonen som börjar skolan till hösten.
Tänk vad tiden går fort!

Sedan var det raka vägen till storebrors fotbollsträning.
Dottern och minstingen de höll till i Skateparken under tiden medan jag njöt av kvällssolen som värmde gott.

20140428-234808.jpg

Svärmor bjöd på sen middag vid 19.00 och trevligt sällskap som avslutning på en händelserik dag.

Nu väntar kudden på mig även om det känns som om jag nyss gick upp.

Imorgon tar vi nya tag , nya utmaningar och upplevelser möter oss.

3 kommentarer på “Inte på min världskarta!

Lämna en kommentar